Menu
  • +31 (0)6 - 22 42 15 72
  • nasla@mediator-twente.nl
  • www.mediator-twente.nl

Mediation

Wat is mediation?

Hier zijn 20 tips die u kunt toepassen om uw bemiddelingspraktijk op de markt te brengen. De meeste bemiddelaars zullen er maar een paar doen, dus als u alle punten aanpakt en in de loop van de tijd systematisch veranderingen doorvoert, zult u waarschijnlijk de gewenste resultaten gaan zien.

1. Bepaal je niche(s)

Je nichekeuze kan gebaseerd zijn op waar je ervaring in hebt, maar ook waarin je geïnteresseerd bent. Niets houdt je tegen om ook meerdere niches te hebben. Wanneer u duidelijkheid heeft in uw nichegebieden, kunt u een uitgebreidere strategie voor uw praktijk creëren.

2. Zoek uit wie uw klanten zijn

Zodra u uw niche heeft bepaald, moet u verder gaan met kijken naar wie uw klanten zijn. Als je een commerciële bemiddelaar bent, ben je waarschijnlijk meer gefocust op punt 3. Voor een niet-commerciële bemiddelaar zal het begrijpen van wie je doelgroep is en wat hun angsten en verlangens zijn, je helpen om zowel je zichtbaarheid als je communicatie met hen vorm te geven.

3. Zoek uit wie uw verwijzende partijen zijn

Begrijpen wie uw verwijzende partijen zijn, is van cruciaal belang voor elke bemiddelaar, ongeacht of u zich richt op commerciële of niet-commerciële bemiddeling. Door het volledige landschap in kaart te brengen, kunt u een strategie ontwikkelen om met alle partijen in uw ecosysteem in contact te komen.

4. Zoek een mentor of coach

Het krijgen van een mentor of coach is om vele redenen nuttig. Het selecteren van een reeds succesvolle bemiddelaar is misschien niet de meest effectieve manier om advies te krijgen over marketing of bedrijfsontwikkeling, hoewel deze misschien een heel andere weg heeft afgelegd dan u nodig heeft. Daarom kunt u zelfs meerdere mentoren of coaches gebruiken voor verschillende doeleinden die passen bij de fase waarin u en uw praktijk zich bevinden. Zorg er wel voor dat u een specialist op elk gebied selecteert.

5. Spreek en leer van succesvolle bemiddelaars

Een coach of mentor is een meer formele relatie die je kunt combineren met een meer informele, waarbij je eenvoudig succesvolle bemiddelaars leert kennen en ermee omgaat om van hen te leren. Dit is een van de snelste manieren om je kennis en vertrouwen op te bouwen.

6. Zet een kwaliteitswebsite op

Een website zal u vaak geen klanten opleveren, maar wat het wel zal doen is uw communicatie vorm te geven en te helpen bij het converteren van potentiële klanten en verwijzende partijen. Het wordt dus een belangrijk onderdeel van uw online zichtbaarheid. Een kwaliteitswebsite is niet hetzelfde als een dure. Tegenwoordig kun je zelf suites bouwen met bouwstenen van verschillende aanbieders. Een webontwikkelaar betalen om iets helemaal opnieuw te coderen is vaak niet de beste manier om de kosten te beheersen EN een fantastisch uitziende website te krijgen.

7. Stel uw aanwezigheid op sociale media in

Tegenwoordig heb je een soort aanwezigheid op sociale media nodig. Als je gericht bent op commerciële bemiddeling, dan is LinkedIn je belangrijkste tool. Ben je daarentegen gericht op niet-commerciële bemiddeling dan kun je profiteren van andere sociale media zoals Facebook.

8. Begin met online posten

Het hebben van activiteit op uw website en sociale media is essentieel, maar misschien niet om de reden die u denkt. Het belangrijkste doel is om het te combineren met andere activiteiten, zodat uw doelgroep u ziet wanneer ze hun due diligence doen en zodat ze u niet goed vergeten nadat u een telefoontje hebt gehad of hen persoonlijk hebt ontmoet.

9. Word onderdeel van online aanbiedingen

Door deel uit te maken van online vermeldingen, wordt u beter online zichtbaar, hetzij rechtstreeks, hetzij door het bijkomende voordeel dat uw website hoger scoort in zoekmachines.

10. Kijk naar online advertenties

Adverteren kan een zeer effectieve manier zijn om potentiële klanten aan te trekken en in de online ruimte wordt het het best gebruikt voor niet-commerciële bemiddelaars, aangezien u zich richt op een “bekend” publiek maar “onbekende” individuen. Voor commerciële bemiddeling zijn de personen en entiteiten die verantwoordelijk zijn voor het verwijzen van zaken meestal bekend en het is misschien beter om rechtstreeks met hen in contact te komen.

11. Kijk naar offline advertenties

Offline adverteren wordt door veel bemiddelaars gebruikt en hoewel het moeilijk is om resultaten met vertrouwen bij te houden, kan het soms de moeite waard zijn. Zorg ervoor dat u een kosten-batenanalyse maakt, want u kunt uw geld misschien beter aan andere activiteiten besteden.

12. Creëer connecties in de industrie

Door connecties te maken in de branche kun je meer leren en het zal ook je eigen zichtbaarheid vergroten. In welke setting en context u deelneemt, zal van cruciaal belang zijn, aangezien u uw aandacht voor het grootste deel op uw doelgroep wilt richten … niet op uitgaan met uw leeftijdsgenoten.

13. Deelnemen aan panels en roosters

Dit is voor velen de belangrijkste bron van zaken en het is even vaak een belangrijke bron van overpeinzing, aangezien u tijd en geld kunt besteden zonder de resultaten te zien die u wilt zien. Op voorwaarde dat de voorwaarden voor u geschikt zijn, kan het geweldig zijn om te leren, zichtbaarheid te krijgen en betaald te worden voor zaken CollectiveRay.

14. Doe pro deo werk

Een andere bron van gevallen is pro bono werk. Dit is nog een ander gebied waar veel bemiddelaars twijfels zullen hebben over hun uitgaven